INSPIRASI BAKAT

Posted by Helmi Suhaimi On Mac 2013


With that breadth of knowledge, we see things that matter most. Sparks that ignite opportunity. Ideas that drive practical innovation. Insights that can transform your world. Our mission is always to inspire people for their success. Our visions are only actionable if we share them with everyone. If we keep them to ourselves, no one will know what we believe.

PURPOSE: To Inspire, Innovate, Ignite Talent

MOTIVASI PAGI TV3

Posted by Helmi Suhaimi On 13 - 01 - 2010

Saksikan Helmi Suhaimi di siaran Motivasi Pagi TV3. Akan disiarkan pada bulan Februari 2010. Tiga tajuk utama akan dibincangkan bersama Tuan Ahmad Fedtri Yahya | 1.Empayar Kreativiti 2.Menjangkau Minda Inovasi 3.Keajaiban Bakat. Jangan lupa! Pelbagai input yang menarik akan diperbincangkan.

Seminar Pembangunan Bakat

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Tempahan dibuka untuk Seminar Pembangunan Bakat di sekolah anda. Dalam usaha membangunkan generasi masa hadapan yang cemerlang, penekanan kepada potensi individu pelajar memainkan peranan penting. Bakat dan kelebihan semula jadi pelajar, jika dikenal pasti dan bangunkan secara sedar sistematik , bakal menjadi sumber kejayaan jangka masa panjang pelajar. Apabila pelajar mengetahui bakat dan kelebihan diri sendiri, maka proses pendidikan akan lebih bermakna dan mereka tidak akan mempersiakan masa hadapan mereka dengan perkara yang tidak baik dan memudaratkan.

MOTIVASI SALAM FM

Posted by Helmi Suhaimi On 13-01-2010

Setiap hari Isnin dan Rabu jam 7.20pagi, dengarkan sisipan motivasi pagi daripada Helmi Suhaimi di Radio SALAM FM kelolaan JAKIM. Salah satu radio baru di Malaysia yang diyakini akan meningkat naik dari hari ke hari. Pelbagai input yang InsyaAllah berguna untuk menambahbaikkan diri kita semua. Frekuensi di kawasan Lembah Klang 91.10 FM atau 102.5 FM. Jangan lupa untuk dengarkannya. Bagi kawasan yang lain daripada Lembah Klang anda boleh hubungi saya. Terima Kasih.

Tips Cinta

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Cinta kadangkala membahagiakan, kadangkala pula merosakkan. Digalakkan kita untuk sentiasa berusaha mencapai cinta yang pasti membahagiakan. Cinta yang membahagiakan seseorang insan pastinya akan menuju ke arah matlamat terbaik. Cinta yang bagaimanakah pasti akan membahagiakan dunia akhirat? Tips-tips terbaik tersedia cuma ianya perlu diimpentasikan. Sesungguhnya cinta itu suci.

Books Passion

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Buku menjadi salah satu medium untuk kita mendapatkan informasi dan juga ilmu. Pelbagai jebis buku boleh didapati mengikut topik dan perkara apa yang kita mahukan. Bahkan dengan klik sahaja pun kita sudah boleh membeli dan mendapatkan buku. Tiada alasan untuk tidak membaca buku. Bagi yang berbakat dalam penulisan atau sesiapa yang ingin menceburi bidang penulisan, mulalah daripada sekarang. Hasilkan karya anda!

Rahsia Seorang Wanita

Posted by Helmi Suhaimi On Saturday, January 31, 2009

Wanita mempunyai rahsia tersendiri. Dijadikan Allah seorang wanita untuk mendampingi seorang insan bergelar lelaki. Dalam diri mereka terbit rasa kelembutan yang mana memberikan rasa bahagia untuk seorang lelaki.

Wanita yang menjaga maruah dikasihi Allah sentiasa. Peliharalah diri dengan rasa ketaatan kepada perintah Allah. Diri hanyalah untuk suami yang dikasihi. Ketaatan kepada suami menjadi kewajipan diri.

Diri sentiasa dipelihara dan dijaga. Tiada rasa ragu-ragu untuk memahami diri sendiri.

Kasih sayang dalam diri dicerminkan dengan perwatakan. Sentiasa menunaikan tanggungjawab yang diberikan. Diterima kasih seorang suami dan anak-anak. Anak-anak menjadi penawar duka dalam hidup setelah dikendong selama 9bulan. Segala keperitan tidak diendahkan hanya untuk melahirkan anak-anak yang soleh solehah.

Diperlukan kasih sayang dari seorang suami yang taat kepada perintah Allah. Merasa bahagia dengan setiap kasih dan perhatian yang diberikan. Kemahuan hati hanya ingin disayangi sentiasa. Jika dia menyayangi dia akan menyayangi dengan sepenuh hati. Sentiasa inginkan suami berada di sisi dan dimanjakan. Menjadi lumrah wanita untuk ingin dicintai selalu.

Wanita sering ingin dimengerti. Tersenyum keriangan, menangis bila bersedih. Hati wanita amatlah mudah untuk tersentuh. Diluahkan apa yang terbuku di hati untuk pernyataan diri sebenar. Tiada berselindung di sebalik kata-kata yang manis yang berhias.

Memerlukan seseorang sentiasa berada di sisi untuk menceritakan sesuatu. Sememangnya diri mereka amat sesuai untuk mendengar keluhan kerana kelembutan dan keharmonian perbadi mereka. Luahan hati kita pasti didengari.

Lumrah wanita untuk mengharapkan seseorang mendengar apa yang ingin diluahkan. Di kasihi dan dicintai perkara penting untuk wanita. Inilah bahagia yang mereka seringkali cari.

Disimpan segala rahsia yang diamanahkan dengan sebaik-baiknya. Tiada rasa untuk membongkarkan perkara yang penting baginya dan sahabatnya. Baginya sahabat adalah anatara insan yang penting dalam hidup. Sering kesunyian ketika tiada teman untuk berbicara.

Diimpikan seorang sahabat yang boleh membimbing menuju ke syurga. Syurga tetap menjadi idaman hati. Seorang sahabat sejati yang mana sering menegur jika tersalah, dinasihati jika terlupa, diperjelaskan jika tiada mengerti.

Masih banyak rahsia seorang wanita perlu diselidiki. Tiada akan berakhir pencarian rahsia ini. terpenting bagi lelaki bantulah wanita. Tunjukilah mereka akhlak sebenar. Sememangnya mereka adalah kaum daripada Hawa dan lelaki adalah daripada Adam.

Pelajarilah pengertian untuk mereka, insan bergelar wanita...

0 Response to "Rahsia Seorang Wanita"

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails



    JUMLAH PENGUNJUNG

    DAPATKAN SAYA REMAJA INOVATIF SEKARANG

    DAPATKAN SAYA REMAJA INOVATIF SEKARANG
    Dapatkan di kedai-kedai buku berhampiran atau boleh tempah melalui emel helmisuhaimi@gmail.com.

    MESSAGE

    ARTIKEL POPULAR