INSPIRASI BAKAT

Posted by Helmi Suhaimi On Mac 2013


With that breadth of knowledge, we see things that matter most. Sparks that ignite opportunity. Ideas that drive practical innovation. Insights that can transform your world. Our mission is always to inspire people for their success. Our visions are only actionable if we share them with everyone. If we keep them to ourselves, no one will know what we believe.

PURPOSE: To Inspire, Innovate, Ignite Talent

MOTIVASI PAGI TV3

Posted by Helmi Suhaimi On 13 - 01 - 2010

Saksikan Helmi Suhaimi di siaran Motivasi Pagi TV3. Akan disiarkan pada bulan Februari 2010. Tiga tajuk utama akan dibincangkan bersama Tuan Ahmad Fedtri Yahya | 1.Empayar Kreativiti 2.Menjangkau Minda Inovasi 3.Keajaiban Bakat. Jangan lupa! Pelbagai input yang menarik akan diperbincangkan.

Seminar Pembangunan Bakat

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Tempahan dibuka untuk Seminar Pembangunan Bakat di sekolah anda. Dalam usaha membangunkan generasi masa hadapan yang cemerlang, penekanan kepada potensi individu pelajar memainkan peranan penting. Bakat dan kelebihan semula jadi pelajar, jika dikenal pasti dan bangunkan secara sedar sistematik , bakal menjadi sumber kejayaan jangka masa panjang pelajar. Apabila pelajar mengetahui bakat dan kelebihan diri sendiri, maka proses pendidikan akan lebih bermakna dan mereka tidak akan mempersiakan masa hadapan mereka dengan perkara yang tidak baik dan memudaratkan.

MOTIVASI SALAM FM

Posted by Helmi Suhaimi On 13-01-2010

Setiap hari Isnin dan Rabu jam 7.20pagi, dengarkan sisipan motivasi pagi daripada Helmi Suhaimi di Radio SALAM FM kelolaan JAKIM. Salah satu radio baru di Malaysia yang diyakini akan meningkat naik dari hari ke hari. Pelbagai input yang InsyaAllah berguna untuk menambahbaikkan diri kita semua. Frekuensi di kawasan Lembah Klang 91.10 FM atau 102.5 FM. Jangan lupa untuk dengarkannya. Bagi kawasan yang lain daripada Lembah Klang anda boleh hubungi saya. Terima Kasih.

Tips Cinta

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Cinta kadangkala membahagiakan, kadangkala pula merosakkan. Digalakkan kita untuk sentiasa berusaha mencapai cinta yang pasti membahagiakan. Cinta yang membahagiakan seseorang insan pastinya akan menuju ke arah matlamat terbaik. Cinta yang bagaimanakah pasti akan membahagiakan dunia akhirat? Tips-tips terbaik tersedia cuma ianya perlu diimpentasikan. Sesungguhnya cinta itu suci.

Books Passion

Posted by Helmi Suhaimi On 2009

Buku menjadi salah satu medium untuk kita mendapatkan informasi dan juga ilmu. Pelbagai jebis buku boleh didapati mengikut topik dan perkara apa yang kita mahukan. Bahkan dengan klik sahaja pun kita sudah boleh membeli dan mendapatkan buku. Tiada alasan untuk tidak membaca buku. Bagi yang berbakat dalam penulisan atau sesiapa yang ingin menceburi bidang penulisan, mulalah daripada sekarang. Hasilkan karya anda!

Gerak Usahawan Nasional 2009

Posted by Helmi Suhaimi On Saturday, February 07, 2009
Bertepatan pada hari pertama GERAK USAHAWAN NASIONAL 2009 (GUN'09) yang mana dilangsungkan pada 6-8 Februari 2009 bertempat di PWTC penulis juga bersama Fadzli Shamsudin telah ke sana untuk mencari bahan bisnes.

Bertolak pada jam 8.00pagi pada hari pertama program, 6 Februari 2009 sememangya dirancang pada malam sebelumnya. Rancangan pertama adalah untuk mendaftar syarikat perkongsian untuk EVENT MANAGEMENT- 6 ahli terutama: Helmi, Fadzli, Musa, Sufi, Fairus, Sidqi. Alhamdulillah telah terlaksana dan mula beroperasi.

Kami juga mencari bahan bagaimana untuk menubuhkan syarikat sendirian berhad. Perancangan kami adalah untuk mendapatkan pinjaman dari Perbadanan Usahawan Nasional (PUNB) sebanyak RM100,000 untuk menubuhkan satu lagi syarikat yang mana kali ini adalah untuk syarikat Penerbitan Publishing House beserta kedai buku. Mengikut perancangan, syarikat akan mula beroperasi pada bulan Mei 2009.

Bertepatan dengan ini, sememangnya GUN'09 menjadi salah satu platform yang sesuai untuk kami mencari bahan-bahas perniagaan yang sesuai dan terbaik. Untuk pengetahuan semua, GUN'09 adalahn anjuran Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MECD). Pelbagai input yang menarik dan institusi-institusi perniagaan tersedia di GUN'09. Aturcara-aturcara usahawan telah dirancang dengan teliti dan menyeluruh.

Para Usahawan serta bakal usahawan perlulah mengambil peluang di atas penganjuran program seperti ini. Bukan sahaja pameran perniagaan diadakan, bahkan klinik usahawan, seminar dan pelbagai acara lain disediakan. Bagi pemeran perniagaan, pelbagai syarikat-syarikat di Malaysia yang mana terdiri daripada IKS, MLM, Bank-bank dan lain-lain lagi.

Sememangnya produk-produk di Malaysia mempunyai daya saing maju yang kukuh. "Belilah barangan Buatan Malaysia" juga menjadi motto GUN'09. Ini bersesuaian dengan saranan kerajaan sendiri agar pembeli mengutamakan produk yang dihasilkan di negara sendiri. Bukan sahaja ia akan menjana ekonomi negara bahkan kuasa membeli akan berada di tangan sendiri.

Anak-anak tempatan terutamanya bumiputera menghasilkan produk dan barangan yang berkualiti. Pengiktirafan demi pengiktirafan di terima. Perkembangan ini menjadi petanda bahawa produk di Malaysia mempunyai kualiti, kekuatan serta pasaran tersendiri.

Tiada alasan untuk berjaya. Beginilah yang dipertunjuki oleh syarikat-syarikat yang menyertai pameran di GUN'09. Setiap daripada mereka mempunyai pasaran tersendiri. Di dalam bidang perniagaan sendiri menjelaskan bahawa kepercayaan terhadap produk mestilah direalisasikan. Ini mestilah disertai dengan pemasaran dan promosi yang kuat.

Harapan penulis agar program sebegini diteruskan dari tahun ke tahun. Ia memberi impak, platform dan aplikasi yang besar untuk syarikat-syarikat, usahawan dan peniaga untuk memperkenalkan produk mereka. Begitu juga dengan bakal-bakal usahawan. Mereka akan dapat menjana idea dan mencari produk-produk yang boleh dipasarkan.

Penulis menyeru kepada semua agar hadirlah ke GUN'09 dan dapatkanlah input-input yang menarik yang tersedia di sana. Binalah perancangan perniagaan melalui acara sebegini. Idea dan minat perniagaan pasti dapat direalisasikan.

Secara keseluruhan penulis amat berpuas hati dengan anjuran GUN'09. InsyaAllah penulis sendiri pasti akan menghadiri ketiga-tiga hari GUN'09. Tujuan utama adalah mencari bahan untuk menjayakan perniagaan kini dan akan datang. Selain itu penulis dapat mempelajari cara-cara perniagaan, promosi dan produk yang terbaik. Impian penulis ingin menjadi usahawan yang berjaya. InsyaAllah.


0 Response to "Gerak Usahawan Nasional 2009"

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails



    JUMLAH PENGUNJUNG

    DAPATKAN SAYA REMAJA INOVATIF SEKARANG

    DAPATKAN SAYA REMAJA INOVATIF SEKARANG
    Dapatkan di kedai-kedai buku berhampiran atau boleh tempah melalui emel helmisuhaimi@gmail.com.

    MESSAGE

    ARTIKEL POPULAR