“Setiap orang akan dapat mencapai kejayaan dalam hal apa saja, asalkan ia menyukai pekerjaan yang dilakukan nya”
Dato Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah
Sumber manusia adalah aset yang penting dalam mana-mana organisasi. Kejayaan sesuatu organisasi itu banyak bergantung kepada sumbangan dan kerjasama yang diberikan oleh para pekerjanya. Untuk mewujudkan organisasi yang berdaya saing dan melangkah maju ke hadapan adalah bergantung kepada kesatuan dan kesungguhan penggerak utama iaitu para pekerja. Pekerja yang produktif dan effisien adalah amat penting dalam mencapai matlamat serta objektif utama sesuatu organisasi. Peningkatan prestasi kerja bergantung kepada keberkesanan sesuatu persekitaran dan suasana yang kondusif di tempat kerja serta rakan sekerja. Dengan itu jugalah, prestasi serta kualiti kerja akan terus meningkat.
Dalam sesuatu pekerjaan, ianya memerlukan kesinambungan setiap apa sahaja yang kita lakukan. Ia memberi kesan kepada diri sendiri dan juga rakan-rakan sekerja dalam mempertingkatkan kualiti dalam perkhidmatan. Tidak dinafikan dalam organisasi, setiap individu memerlukan satu dengan yang lain serta bekerjasama dalam satu pasukan yang besar seumpama „keluarga‟ ke dua. Persoalannya, bagaimanakah perasaan kita dalam bekerja? Bagi mencapai tujuan ini, para pekerja mestilah dilatih dan dipupuk agar merasa seronok dalam pekerjaan masing-masing. Rasa seronok di tempat kerja adalah rahsia untuk menjadi pekerja yang cemerlang.
Elemen ini akan mewujudkan suasana kerja yang produktif dan sentiasa berprestasi tinggi adalah perlu wujudnya keseronokan dalam bekerja. Setiap individu diperlukan untuk sentiasa seronok dan secara otomatik akan menghasilkan suasana yang sentiasa ceria sama ada di dalam mahupun di luar pejabat. Percaya atau tidak
dengan keadaan yang seronok kadar penyelesaian kerja akan lebih cepat dan peningkatan prestasi serta kualiti kerja akan meningkat sekali ganda daripada biasa.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 Response to "SERONOK BEKERJA"
Post a Comment